//icon page//

Photobucket
Sila berkunjung ke blog baru saya..


http://setajam-al-qadib.blogspot.com

Sunday, June 22, 2008

Apa salahnya mereka duduk semeja?


Tadi saya telah terbaca artikel di dalam Mingguan Malaysia mengenai pendapat Dr Asri....
anda boleh lihat melalui link di bawah ( copy dan paste kan )

http://drmaza.com/?p=333#more-333

memang benar apa yang dikatakannya...mengapa mereka boleh duduk semeja dengan golongan yang bukan satu bangsa dengan mereka, bergurau senda, meraikan majlis bersama, tetapi dengan golongan yang satu bangsa, satu agama, satu negara...tak boleh ?? Pelik bin ajaib sungguh..." pemikiran mereka tak sama dengan kita .." , " Mereka mengamalkan rasuah..."

saya mahu anda semua berfikir, jika itu alasan mereka, adakah anda yakin golongan bukan Islam itu mempunyai matlamat yang sama ?? contoh, ada 2 parti..1 mengikut acuan agama dan 1 ingin menegakkan hak kebebasan . Jika hak kebebasan telah tercapai, adakah mereka akan mengikut acuan parti yang berlandaskan agama itu ???

Berbincanglah atas semangat ikatan persaudaraan sesama Islam. Saya amat mengagumi keempat-empat tokoh tersebut. Mahathir dengan pemikiran ke arah kemajuan negara, Anwar memperjuangkan hak-hak rakyat, Pak Lah sekurang-kurangnya cuba untuk 'mengislamkan ' UMNO dan Tuan Guru Nik Aziz yang disegani dan merupakan salah seorang ulama' tersohor di negara ini.

Islam di Malaysia takkan tertegak dengan jayanya tanpa mesyuarat dan perancangan.
Lupakan semangat kepartian, kerna parti politik itu sendiri boleh berkubur dan boleh lahir semula.bersatulah wahai pemimpin-pemimpin ku.....kami golongan pemuda pemudi amat menantikannya.....

0 comments: