//icon page//

Photobucket
Sila berkunjung ke blog baru saya..


http://setajam-al-qadib.blogspot.com

Sunday, June 22, 2008

Kembalilah........

EURO 2008 - Belanda, Portugal dan Crotia telah terkeluar...saingan nampaknya makin sengit. Saya tertidur seketika ketika mahu menyiapkan post ini...kerana agak kecewa...kerna apa ?? Melihat perubahan-perubahan rakan - rakan saya yang tidak sama dengan slogan UMNO- Dulu, kini dan selamanya.

Rata-rata memang banyak dah berubah. Rambut yang tersisir rapi berubah ke arah langit,Baju sendiri kepada meminjam baju adik, 'mahkota' yang tersimpan sekian lama kini dibiarkan tanpa penjagaan yang ketat akibat iman yang luntur. Diri ini ???hmm ...juga semakin tersimpang jauh...

" yela, sekarang kan dah ade trend baru..." cetus hatinya. Agak kecewa kerna ku sangka 'emas' itu tersimpan dengan selamat dalam tangan mereka, rupa-rupanya tidak.Hmmm...ape nak buat...

dapat ku rasakan beban dosaku semakin berat. kerna selama ada yang 2 tahun, ada yang 5 tahun...ade yang 3 tahun...diri ini gagal membantu mereka walaupun telah digalaskan tanggungjawab tersebut di bahuku untuk dilunaskan.
" Ya Allah, aku memohon kau ampunkanlah dosa-dosaku, dosa kedua ibu bapaku, dosa rakan-rakanku... Aku telah gagal mendidik mereka ya Allah, Kau telah amanahkan kepadaku amanah itu, namun aku gagal ya Allah....aku gagal...aku memandang mudah tugas-tugas seperti ini ya Allah..kau berilah kesedaran kepada mereka........untuk kembali ke jalan Allah...ke jalan yang di redhai..

0 comments: