//icon page//

Photobucket
Sila berkunjung ke blog baru saya..


http://setajam-al-qadib.blogspot.com

Monday, June 16, 2008

dakwah dan study BUKAN SEPERTI JONGKANG-JONGKIT

petikan dari http://kamalzharif.kamaludin.net

Lia, jomlah pergi usrah

Lia, jomlah berdakwah
Lia, ummah semakin koyak
Lia, jomlah kita bangkit mengubah segalanya
Aku tidak mahu
Aku kena study
Markah semester lepas dah cukup teruk
Gara-gara dakwah, tarbiah dan program
Aku menyesal mengikuti semua itu

Bosan!!
Dakwah bukan je plainly cerita rububiyah
ketuhanan,tapi banyak lagi skopnya
Bukan ke islam tu syumul
Kalau nak berjaya, kena study
Waktu study, studylah
Esok kalau dah berjaya
Aku buatlah kerja dakwah t
Kalau aku buat kerja dakwah, aku gagal
dalam pelajaranku

Kan nanti aku menutup mata orang lain
terhadap Islam
Lia, dakwah dan pelajaran bukan macam
jongkang jongkit
Jongkang jongkit?
Apa kau merepek ni?


Ya, dakwah dan pelajaran BUKAN macam
jongkang jongkit
Bila dakwah di atas, pelajaran di bawah
Bila pelajaran di atas, dakwah di bawah
Tu bukan dakwah namanya
Dan tu bukan belajar namanya....

ikuti selanjutnya di

http://kamalzharif.kamaludin.net/index.php?option=com_content&task=view&id=61&Itemid=106



Terima kasih diucapkan kepada penulis..
barulah hati ini faham mengenai dakwah yang dituntut..
sering kali diseru oleh abang-abang senior untuk bersama-sama dalam perjuangan..
namun hati seringkali berat untuk mengikhlaskan hati..

kini, diri ini semakin bersedia untuk menempuh semua itu..
Takbir ALLAHUAKBAR......

0 comments: