//icon page//

Photobucket
Sila berkunjung ke blog baru saya..


http://setajam-al-qadib.blogspot.com

Monday, July 7, 2008

Saya Seorang Mahasiswa Atau ????!!!!

mahasiswa ???? satu 'gelaran' yang cukup terkenal dan dikaitkan dengan AUKU.tapi saya tak mahu membicarakan mengenainya.

Ramai yang pelik, saya bagaikan terlalu aktif dengan isu-isu politik sebenarnya, dan bukan isu-isu mahasiswa yang dibangkitkan oleh banyak kumpulan dan gerakan mahasiswa sendiri. Malah, umi juga mengatakan result saya jatuh pada sem ini akibat bergiat aktif 'berkempen' untuk satu pihak.

malah, rakan-rakan sekuliah juga telah melabelkan saya sebagai golongan ataupun pendokong kepada PR.Tidak saya nafikan, ini mungkin pengaruh persekitaran tempat tinggal saya.dengan terpacaknya bulan berlatarbelakangkan hijau di rumah jiran saya, pastinya menguatkan lagi hujah mereka.

Tidak cukup dengan itu, apa-apa maklumat mengenai ceramah, demonstrasi, akan ditujukan kepada saya terus menerus.

Tidak mengapalah, kerna saya tahu setiap perbuatan saya itu. apakah salah untuk menghadiri ceramah-ceramah seperti itu ?? kerna bagi saya, mereka lagi mudah untuk ditemu. jarang pihak kerajaan kini ( insyaAllah akan bertukar ) mengadakan ceramah berhampiran kawasan saya.Jadi, adakah salah untuk saya mendengar ceramah dan pidato mereka ?? ini lah peluang untuk kita mendengar hujah dari pihak yang sering dikatakan bermasalah.

Kita perlulah mendengar dari kedua-dua pihak. Dan buatlah penilaian sebaliknya. Jangan terlalu taksub dengan hanya satu bahan bacaan sahaja.Sebagai contoh, jangan hanya membaca akhbar-akhbar yang berqiblatkan kerajaan sahaja sebaliknya kita perlulah mengambil jalan tengah dan penyelesaiannya . Mahal ?? alasan semata. Internet kan ada...........

Soal saya aktif atau tidak, itu adalah soal kedua. Yang penting ialah kita sendiri haruslah bijak menilai....

0 comments: