//icon page//

Photobucket
Sila berkunjung ke blog baru saya..


http://setajam-al-qadib.blogspot.com

Thursday, July 10, 2008

Tekanan.........

Program tinggal beberapa minggu lagi. Kewangan program, masih kosong. sudah banyak syarikat telah pihak AJK saya hubungi, namun semuanya menolak.Sedih juga. Pihak atasan terus mendesak saya untuk tetap mengadakan program lain sebagai ganti kepada program asal.Walaupun pada hakikatnya mereka tidak mendesak, tetapi bagi saya tekanan yang dikenakan terhadap saya cukup tinggi. Harapan yang menggunung dari pihak majlis tertinggi dan AJK lain membuatkan saya merasakan menghadapi tugas yang berat.
malah, cadangan baru juga sedikit berlainan dengan jiwa dan pemikiran saya.Saya bukanlah jenis insan yang amat meminati bidang animasi dan kartun. Malah, tidak sampai 10 kali saya membaca komik Gempak mahupun Kreko.

Terlalu banyak prosedur yang hendak diuruskan membuatkan saya sedikit lemah semangat.Maklumlah, baru tahun 2 ...masih baru dalam bidang pengurusan program ini. walaupun di sekolah menengah dulu telah mempunyai beberapa kali pengalaman, namun program di sekolah dahulu merupakan aktiviti keagamaan. So, mudah sedikit untuk saya menguruskannya kerna menepati dengan cita rasa saya.

Keadaan persekitaran dulu dan sekarang lain. Jika ramai orang, mudahlah untuk menganjurkan sesuatu program. Namun, dengan hanya berbekalkan seratus lebih je, saya tak mampu dan tak berani untuk menjangka sesuatu yang lebih dari ini. Semua pihak harus sedar realiti ini-golongan penduduk kediaman kolej telah berkurang.Malah,kami dianggap sebagai terlalu mengikut emosi jika membantah sesuatu perkara dari pihak meReka.

Saya amat berharap program itu nanti mampu berjalan dengan lancar walaupun saya akui memang mempunyai beberapa masalah.

0 comments: