//icon page//

Photobucket
Sila berkunjung ke blog baru saya..


http://setajam-al-qadib.blogspot.com

Tuesday, July 22, 2008

Yang Tinggal....Hanya yang tabah

Seorang demi seorang sahabat-sahabatku gugur di medan perjuangan.Medan perjuangan permainan syaitan.Isu yang paling hangat bermain di hati jiwa muda mudi sekarang. Hidup berpasang-pasangan yang diimpikan seolah-olah semakin berleluasa.

Apa, adakah semua yang hidup berpasangan dari awal ini akan berkekalan ??? Sahabat sekalian, tidak dinafikan untuk kita perlu berkenalan, tetapi ingatlah, perkenalan yang terlalu lama saban hari boleh memuakkan diri.

Saya memberi contoh seorang yang suka pada seorang gadis ini. Disebabkan mereka suka sama suka, maka mereka tinggal serumah dan sebilik. Sedangkan belum berkahwin. Dan saya memberi tempoh 3 tahun sahaja, pastinya masing-masing bosan kerana sekiranya mereka teruskan perhubungan itu, pastinya tidak ada apa lagi yang perlu disentuh.Lebih - lebih lagi apabila tiadanya ikatan yang sah.

Yang kesiannya, pastinya pada si gadis itu. Kaum hawa, lemah sekali . Adanya yang kuat, tetapi kebanyakannya gagal untuk menanganinya secara baik.


Sahabat-sahabatku sekalian, cintailah Allah melebihi segalanya.Sahabat sekalian, aku merayu pada kamu semua untuk kembali kepada cinta Allah.

0 comments: